Hogyan Érj El Sikereket a PPC Ügynökségeddel?

Table of Contents

Az eddigi évek során 11 különböző ecommerce hirdetővel dolgoztunk együtt. Ez idő alatt felfedeztük azokat a nüansznyi különbségeket, amelyek néhányukat megkülönböztették, és sikeresebbé tették a többiektől a PPC kampányaikat tekintve.

Ezeket a különbségeket gyűjtöttük most össze, bízva abban, hogy neked is segíteni tudnak majd abban, hogy hogyan lehetsz sikeresebb a PPC hirdetéseiddel. 

Versenyképes árazás

A versenyképes árazás kialakítása az eddigi tapasztalataink alapján az egyik legfontosabb tényező, ami nagyon nagy befolyással tud bírni a hirdetésekre. Néhány ügyfelünknél sikerült elérnünk, hogy tesztjelleggel 1-1 húzó termék árazásán változtassanak, aminek hatalmas teljesítménybeli előnyei mutatkoztak meg a teszt során.

Három fázisra tudjuk bontani a versenyképes árazást:

  1. Awareness
  2. Action on Awareness
  3. Price Changes

Az első fázis szimplán annyit jelent, hogy legyél tisztában azzal, hogyan vannak árazva a termékeid a piachoz képest, és folyamatosan monitorozd a változásokat. Ez a legtöbb esetben oda tud vezetni, hogy könnyen kitudod szűrni azt, ha egy-egy brand vagy termék magasabban van árazva nálad mint a versenytársaknál.

A második fázis, amikor ezeket az adatokat már felhasználod a PPC kampányok optimalizálása során. Ha ügynökséggel dolgozol, akkor mindenképp oszd meg velük ezeket az információkat, hogy betudják építeni a Google Ads struktúra kialakításába, és fiók optimalizálásba.

Pár best-practice ezzel kapcsolatban, amit Te vagy az ügynökséged tudnak alkalmazni:

  • Növeld az impression share-t azoknál a kategóriáknál/termékeknél, amiknél tudod, hogy neked vannak a legjobb áraid.
  • Ugyanez igaz fordítva is, ahol a leggyengébb árazással szerepelsz a piacon csökkentsd az impression share-t
  • A Google Shopping kampányokat árazási szintek szerint alakítsd ki

Együttesen, ezek a stratégiák segíteni fognak az elégetett pénz minimalizálásban, és a versenyképesség növelésében, ugyanis a legjobb árakkal rendelkező termékeid fognak erősen előtérbe kerülni.

A harmadik fázis pedig azt foglalja magába, amikor már dinamikusan képes vagy a versenytársak áraira reagálni, és ezt be is tudod építeni a PPC kampányokba. Ez egy elképesztően hatékony technika arra, hogy soha ne legyenek előtérbe helyezve olyan termékek, amelyeknél nem a Te áraid a leginkább versenyképesek. A költségeid hihetetlen mértékben optimalizálhatóak úgy, hogy a legjobb árakkal rendelkező termékekre terelődjön a forgalom. Ez a technika eddigi tapasztalataink szerint az egyik legnagyobb költség optimalizálást és megtérülés növekedést tudja eredményezni. Mi jelenleg azon dolgozunk, hogy ezt egy teljesen automatizált szolgáltatásként az összes ecommerce területen működő PPC ügyfelünknek állandósítsuk.

Folyamatos készlet növelés és bővítés

A Google Ads kampányok skálázhatóságának egy fontos része a webshop készleteinek növekedése, vagyis inkább a folyamatos növelése.

Ez nem csak azt garantálja, hogy folyamatosan a versenytársaid előtt tudsz maradni, de sokkal több lehetőséget biztosít a PPC ügynökségnek is.

Erre egy kiváló és egyszerű példa a “Nike futó cipő” keresés.

Azok a felhasználók akik “Nike futó cipőt” keresnek és lekattintják a hirdetésed, arra számítanak, hogy a piacon elérhető legújabb modellel fognak találkozni. Ha ez nálad nem áll rendelkezésre, akkor a konverziós arány drasztikusan romlani fog, és el kell engedned az ilyen típusú általánosabb kulcsszavakra a hirdetéseket, és a sokkal alacsonyabb volumennel rendelkező termék keresésekre kell fókuszálnod.

Ez pedig sajnos a skálázhatóságot és növekedést nagyon limitálja.

A PPC eredményessége, csak úgy mint minden más csatornáé, rendkívül függ attól, hogy milyen készlettel és termék portfólióval rendelkezel. Azoknál a hirdetőknél tapasztaltuk idáig a legnagyobb növekedést, amelyek folyamatosan a piacuk előtt jártak, és bővítették a készletüket újdonságokkal, és a többieknél kevésbé vagy nem elérhető termékekkel.

User Experience mindenek felett

A legokosabb hirdetők nem csak a PPC kampányaikba fektetnek, hanem a weboldalukat is folyamatosan optimalizálják, és felhasználó baráttá teszik, ennek két oka van: Konverziós arány és lifetime value növelés.

A website csiszolása nem csak a felhasználók számára előnyös, hanem a PPC hirdetéseket is nagyban tudja segíteni, mivel így jobb minőségű címsorok, leírások és termék információk állnak majd rendelkezésre például a Shopping kampányoknál.

Mivel az átfogó website tartalom fejlődik, ezért nem csak a Shopping hirdetések lesznek eredményesebbek, hanem a DSA kampányok is sokkal jobb teljesítményt fognak nyújtani.

A website optimalizálásához máris 4 előnyt lehet társítani:

  • User Experience javulás
  • Visszatérő vásárlók
  • Konverziós arány növelés
  • PPC hirdetések hatékonyságának javulása (Shopping, DSA)

Tanácsadóként kezelik az ügynökségüket, nem pedig végrehajtóként

Szintén egy nagyon fontos ismérve a sikeres hirdetőnek, hogy nem egy végrehajtót lát az ügynökségében, amit minden áron kontrollálni akar, hanem egy partnert, tanácsadót akire hallgatni szeretne. Mi is negyedéves sprintekben dolgozunk az ügyfeleinkkel, ami azt jelenti, hogy minden ilyen meeting keretében közösen átbeszéljük a teljesítményt és a fejlesztendő területeket, terveket a következő negyedévre. 

Ezen felül nem csak a PPC kampányokat érintő eseményekről beszélünk, de minden olyan szignifikáns történésről, ami várható a vállalkozás életében a következő negyedévben.

A lényeg ebben, hogy az ügyfél megossza velünk a számára fontos mérföldköveket és változásokat, mivel minél több információval lát el minket, annál hatékonyabban fogunk tudni neki segíteni a tervei megvalósításában.

Hagyják dolgozni az ügynökséget

A legjobban teljesítő ügyfeleink azok szoktak lenni, amelyek nem szeretnének belelátni és beleszólni a napi működésbe, optimalizálásba.

Szerencsére, viszonylag egyszerűen sikerül ezt elérnünk az ügyfeleinknél a következő módon: TELJESÍTMÉNY!

Amikor elkezdjük a közös munkát, egyből igyekszünk értéket adni az ügyfeleknek azzal, hogy nagyon gyorsan tudjuk növelni a fiókjaik teljesítményét. Ebben az együttműködési szakaszban nagyon sokat kommunikálunk az ügyféllel, ez egyrészt segít kialakítani a bizalmi kapcsolatot közöttünk, másrészt a sok beáramló információnak köszönhetően még hatékonyabb fiókokat tudunk nekik építeni.

Ahogy a teljesítmény folyamatosan növekszik, egyre jobban ismerjük már egymást az ügyféllel és stabilizálódnak a folyamataink, úgy picit elkezdjük csökkenteni a kezdeti nagyon intenzív kommunikációt, és hagyjuk, hogy az általunk teremtett érték és számok beszéljenek helyettünk (ROAS, Profit, Növekedés).

Ha valamilyen oknál fogva a megszokott teljesítmény romlani kezd, akkor újra átváltunk a nagyon intenzív kommunikációs fázisra, hogy megértsük ennek az okát és kezelni tudjuk a helyzetet.

Ez természetesen nem azt jelenti, hogy egyáltalán nem kommunikálunk az ügyfeleinkkel amikor a teljesítmény az elvárt szint felett van, csupán az intenzitási szinten változtatunk az adott helyzetre reagálva. Miután megismertük egymást és kialakítottuk a közös folyamatokat, nem tartjuk szükségesnek nagyon intenzív kommunikációval terhelni az ügyfelet, ugyanis így neki több ideje szabadul fel a vállalkozásával foglalkozni, nekünk pedig több időnk jut arra, hogy fókuszálni tudjunk a fiókokra és a részletekre.

Nyíltak és őszinték

Ez egy kritikus pont, főleg abból a szempontból, hogy jól működjön egy partneri kapcsolat ügyfél és ügynökség között. Ha valamiről úgy érzi az ügyfelünk, hogy nem működik vagy nem nyújt elég jó teljesítményt, akkor mi azt várjuk, hogy ezt ossza meg velünk nyíltan, hogy tudjunk javítani vagy alternatívákat keresni, és ami a legfontosabb, hogy ugyan ennek igaznak kell lennie fordítva is.

Egy egyszerű példa rá a kitűzött teljesítménycélok elérése, vagy realitása. Ha mi úgy látjuk, hogy az ügyfél fejében megfogalmazott bevétel cél irreális a piaci viszonyokat, árakat, vállalkozást figyelembe véve, akkor ezt át fogjuk beszélni vele és javaslatot teszünk az alternatívákra, lehetőségekre.

Konklúzió

A többsége azoknak a hirdetőknek akikkel dolgozunk, egy nagyon szűk réteget képviselnek, ennek nyomós oka van. Erősen szelektáljuk az ügyfeleinket annak érdekében, hogy mind a két fél az együttműködés során végig elégedett tudjon maradni, ugyanis hiszünk abban, hogy csak így lehet eredményes partneri kapcsolatot fenntartani.

Azzal, hogy csak olyan típusú és hozzáállású ügyfeleket vállalunk, amelyek felfogása és gondolkodása egyezik a mi folyamatainkkal, biztosítjuk azt, hogy a lehető legmagasabb teljesítményt tudjuk nyújtani, és a legtöbb értéket tudjuk teremteni az ügyfeleink számára.

A fentebb felsorolt “kritériumok” eddigi tapasztalataink alapján erős összefüggésben vannak az ecommerce hirdetők sikerességével. Ha úgy érzed, hogy tudunk neked segíteni a PPC stratégiád kialakításában és hirdetéseid kezelésében, akkor vedd fel velünk a kapcsolatot és beszéljünk egy kört a lehetőségekről!



Related Post