Table of Contents
Rengeteg hívás, emailezés és energia megy a beérkező megkeresésekbe, de mégse tudsz jól zárni üzletet (konvertálni) belőlük?
A beérkező megkeresések (leadek) minősége az egyik legnagyobb kihívás, amivel szolgáltatóként meg kell küzdenünk.
Bizonyos iparágakban – mint például: jog, biztosítás, szoftver – alap esetben is igen magas Cost per Lead (CPL) költségekkel kell számolnunk, nem beszélve az értékesítési folyamat során történő lemorzsolódás utáni, valós ügyfélszerzési költségről (CAC).
Szerencsére, létezik megoldás ami segít abban, hogy a PPC hirdetéseken keresztül érkező lead minőség javuljon, és ennek hatására a CAC csökkenthető legyen:
Offline konverzió mérés, vagy más néven OCT
… írd hozzá a 3 betűsökhöz!
Az offline konverziók visszacsatolása a Google Ads fiókba egy sokkal teljesebb, és valósabb képet fog adni arról, hogy mely kampányaid, hirdetéscsoportjaid és kulcsszavaid termelnek valós üzleti értéket, vagy más szóval minőségi leadeket.
Ezzel a tudással (adattal), megnyílik a lehetőség előttünk, PPC-sek előtt, hogy tudatosan a minőségi leadekre, és ezáltal magasabb profitra optimalizáljuk a kampányainkat, a mennyiségi leadek és elégetett költségek helyett.
Az OCT használatával lehetőségünk nyílik arra, hogy megszűntessük a visszacsatolási lukakat a lead beérkezésétől (form kitöltés), a ténylegesen megszerzett ügyfelekig (closed deal):
Kiknek való az offline konverzió mérés?
Szolgáltatóknak…. akik az üzletet offline zárják le (pl.: emailen, telefonon vagy személyesen) és szeretnék visszacsatornázni a lezárt dealek valós számát és értékét a Google Ads fiók megfelelő kampányaiba, hirdetéscsoportjaiba és kulcsszavaiba
E-kereskedőknek…. akik nem tudják a Google natív konverziómérést használni
SaaS cégeknek… akik szeretnék kihasználni a Value Based Bidding (VBB) lehetőségeit, ugyanis nem minden vásárlójuknál ugyanakkora a CLV (customer lifetime value vagy ügyfél élettartam érték). Ebben az esetben az OCT használatával megnyílik a lehetőségünk arra, hogy az eddigi konverzió alapú ajánlattételekről (tCPA) átváltsunk érték alapú ajánlattételekre, amelyek a magas CLV-re optimalizálnak.
Hogyan tudom beállítani az OCT-t?
Négy különböző technológiai megoldás létezik az offline konverzió mérés beállítására:
Direktben importáljuk az adatokat a Google Ads fiókba, Google Ads Conversion Import lehetőségen keresztül
GCLID alapú mérés -> Tárolni kell hozzá a CRM-ben a GCLID értéket az adott contact adatlapján
Enhanced Conversions for Leads (ECL) -> Automata megoldás, a CRM rendszerbe való beavatkozás nélkül
Google Ads Conversion Import for Salesforce
Zapier offline conversion tracking
HubSpot Google Ads optimization event tool
A 4 lehetőségből 2 kizárólagosságot élvez a használatban lévő CRM rendszer miatt (Salesforce és HubSpot), a legkézenfekvőbb és univerzálisabb megoldás a direkt Google Ads Conversion Import, ezen belül is az Enhanced Conversions for Leads (ECL), amivel rengeteg időt és fejlesztést lehet megspórolni a hagyományos GCLID-re épülő megoldással szemben.
A megoldás az Enhanced Conversions funkcióra épül (ami ideális esetben már aktív nálad), és nem szükséges hozzá módosítanod a lead formokon, illetve a CRM-be sem kell extra adatokat beküldened.
Alább találsz két hivatalos, Google által készített leírást mind a két megoldáshoz:
Megéri használnI?
Minden fentebb felsorolt területen tud az OCT extra adatot adni elemzési, és riporting célokhoz egyaránt. Például ez a legkönnyebb és legbiztosabb módja annak, hogy valós profitot tudj számolni a Google Ads hirdetéseidből.
Ráadásul ha van elegendő adat mennyiség (konverzió szám), akkor ideális esetben az Offline Conversion Importot betudod állítani elsődleges konverziós célnak. Ezzel a megoldással gyakorlatilag arra utasítod az algoritmust, hogy minőségi és megtérülő leadeket hozzanak neked. Ez az egyik legnagyobb hozzáadott értéke az OCT beállításának, ugyanis így magasabb ROI-t tudsz elérni a hirdetéseiden, nem beszélve a sales kapacitások és kihasználtság javulásáról, ugyanis a tudatosabb optimalizáció lefogja csökkenteni a gyenge minőségű leadek számát, amivel erőforrásokat tudsz megtakarítani és optimalizálni.
Tapasztalataink szerint legalább 10db OCT konverzió / kampányra van szükség ahhoz, hogy a smart bidding megfelelően tudjon működni!
Ha nem éred el ezt a küszöböt a jelenlegi struktúráddal, akkor érdemes lehet konszolidálni a kampányokat és összevonni területeket, az OCT nagyobb hozzáadott értéket fog jelenteni, mint a túlszegmentált struktúra és kontroll (ezek manapság már amúgy sem túl fancy PPC megoldások)
Adat hiány esetében alternatív lehetőség lehet az is, hogy eggyel visszább lépsz az értékesítési folyamatban, és nem lezárt dealeket importálsz vissza a fiókba, hanem a fenti ábra szerinti például Sales Qualified Leadeket (SQL). Így tudsz növelni a konverziós volumenen ami kedvez a smart biddingnek, és továbbra is megtudod tartani a kívánt lead minőség javulást!
Ezekre kell figyelni váltásnál
Ha megvannak az OCT konverziók a fiókban, akkor már csak elsődleges konverziós műveletté kell tenned őket, azonban itt érdemes pár dologra odafigyelni a teljesítmény fluktuáció elkerülése érdekében:
Minél gyakrabban importáld (frissítsd) az offline konverziós adatokat.
Ne kapcsold rá azonnal a Smart Biddinget az új OCT konverzióra, várj pár napot amíg importálódik minden konverzió a fiókba, és stabilizálódik az új setup.
Ha értéket is visszatöltesz, és idáig „sima” konverziókra optimalizáltál (target CPA), akkor érdemes tesztelni a konverziós érték alapú smart bidding megoldásokat is (target ROAS).
TL:DR
Az offline konveziók importálásával sokkal valósabb képet kaphatsz arról, hogy mely kampányaid, hirdetéscsoportjaid és kulcsszavaid termelnek valós üzleti értéket számodra. Ezeknek az információnak a birtokában lehetőséged nyílik arra, hogy minőségi leadekre kezdj el optimalizálni, a mennyiségi lead szerzés helyett, és ezzel optimalizáld a költségeidet és a sales erőforrásaidat egyaránt.
Szolgáltatóként amilyen gyorsan csak tudod, implementáld az Enhanced Conversions for Lead (ECL) megoldást, garantáltan új dimenzióba fogja lökni az eddigi hirdetési és sales tevékenységedet!