Mikor, Miért és Hogyan Válassz (Új) Google Ads Ügynökséget?

Table of Contents

A lentebb írtak megannyi ügyfél onboarding, oktatás, egyéb ügynökségekkel való kooperáción és munkavállalói tapasztalatokon alapulnak. 100%-ban a mi szubjektív véleményünket, és elképzeléseinket tükrözik, ugyanakkor erős betekintést nyújtanak abba, hogy mire érdemes figyelni, vagy mit érdemes kerülni ügyfél oldalról.

Kezdjük a legfontosabbal: Ügynökség nem való mindenkinek!

Úgy látjuk, hogy sajnos nagyon sok ügyfelet nem a megfelelő szinten kezelnek, előnyszerzésre használnak és megvezetnek, főleg a kisebb hirdetők körében. Ez a tapasztalat a kis-és közepes méretű KKV szektorban a legáltalánosabb, nagyon sokszor 5-10 között van a száma a Google Ads ügynökségnek, amelyet “elfogyaszt” egy-egy ügyfél. Éppen emiatt, többnyire elég rossz tapasztalatuk van az ilyen típusú együttműködésekről.

De mégis hogy történhet ez?

Először is, az a gondolat, hogy 6-12 hónapot kell várni a sikerhez vagy megtérülő eredményekhez (minél hosszabb ez a periódus, annál jobb általában az ügynökség értékesítője) teljesen nevetséges.

Másodszor, a legtöbb ügynökség minden ügyfelet elvállal, bármilyen szelektálás vagy előzetes információ gyűjtése nélkül. Próbáld ki, hogy felhívsz pár Google Ads ügynökséget, a 90%-uk kapásból rávágja, hogy tudnak segíteni – anélkül, hogy látták volna a fiókod, ismernék a termékedet vagy a vállalkozásodat.

Harmadszor, a Google Ads ügynökségi (de ez igazi a teljes PPC) térbe való belépés követelményei nagyon alacsonyak. Sokan felhasznának egy WordPress sablont, picit belenyúlnak itt-ott, és már virít is, hogy hány év tapasztalata van az ügynökségnek vagy freelancernek, mekkora költést kezelt és milyen sikeresek voltak az eddigi együttműködései.

Mivel Te, mint ügyfél egyáltalán nem ismered az ügynökségi piacot, ezért a legtöbb esetben elég, ha az ügynökség amit megkeresel bedob pár 3 betűs rövidítést, amitől nagyon profinak fog tűnni, téged pedig jól össze tud zavarni vele.

Ezek után simán felmerülhet benned a kérdés, hogy de mégis akkor egyáltalán miért van szükséged ügynökségre?

A következőkben végig vesszük azokat a dolgokat, amikre figyelned kell, hogy a fenti példákat elkerüld, és ki tudd szűrni a számodra nem megfelelő ügynökségeket. 

Jegyzet: A tartalom főleg közepes vállalkozásoknak tud sokat segíteni, sajnos a kisebb hirdetőknél könnyen előfordulhat, hogy nem tudnak megfizetni egy szakmailag kiváló minőségű ügynökséget.

Jelek, hogy ideje keresned egy Google Ads Ügynökséget

A tradicionális/általános okai annak, hogy az ügyfelek Google Ads ügynökséget keresnek a következők szoktak lenni:

  • Nincs elég idő arra, hogy házon belül kezelje valaki a fiókot
  • Nem jók az eddigi eredmények, vagy a meglévő együttműködés a freelancerrel és/vagy ügynökséggel.
  • Nincs meg hozzá a szakértelem házon belül

Ezeknél azonban sokkal érdekesebb okai is lehetnek az ügynökség keresésnek:

A fiók teljesítmény és elért számok nem lehet ok! Ez egy kicsit zavaros most, de máris értelmet fog nyerni. Csak azért, mert látszólag elégséges/jó a fiókod teljesítménye, még nem jelenti azt, hogy elérted a benne rejlő maximum potenciált.

Számos olyan fiókot auditáltunk és vettünk át, ahol az ügyfél elégedett volt a teljesítménnyel, ugyanakkor a saját módszertanunkkal és megközelítésünkkel, sikerült egy következő szintre emelni őket. 

A szakmailag jól felkészült ügynökségeknek megvan az a tapasztalata és előnye, hogy egy-egy Google Ads fiókból minden lehetséges forintot ideális megtérüléssel költsenek el, amire neked önállóan nincs lehetőséged.

A Google Ads fiókod struktúrája nincs részletekbe menően kidolgozva, nincsenek Shopping kampányaid, vagy ha vannak akkor rosszul beállításokkal futnak. Az új termékeid/termék kategóriáid nem kerülnek be a fiókba.

Ennek egy jobb verziója, ha már vannak Keresési és Shopping kampányaid, viszont ez még mindig nem adja meg a teljes boldogságot. Számos fiókkal találkoztunk, ahol hiányoztak a Dinimaikus Keresési Hirdetések és Dinamikus Remarketing kampányok, amik szintén elengedhetetlen részét képezik egy jól felépített Google Ads fióknak. Ha ezek nálad sincsenek meg, akkor egészen biztosan nem használod ki a teljes potenciált, és nagyon sok extra bevételtől és profittól esel el.

A Shopping kampányok szinte minden esetben jobb teljesítményt fognak nyújtani a Keresési kampányaidnál. Éppen emiatt sok Google Ads ügynökség hátradől, és megelégszik egy minimális Shopping struktúra kialakításával, egyáltalán nem figyelve arra, hogy mekkora potenciál lehet ezekben a hirdetésekben.

A brand kulcsszavak hozzák a Google Ads bevétel 50%-át, ennél egy fokkal még rosszabb, ha a pontos egyezésű brand kulcsszavad is célozva van a Google Ads ügynökséged által. Ez azért fontos, mert a teljes elköltött összeg nagyon kis hányada megy a brand kulcsszavaidra, ha elsődlegesen ezek hozzák a bevételed akkor az azt jelenti, hogy az ezen felül elköltött összeg nagy része a kukában landol.

Kihívások egy Google Ads ügynökséggel való közös munkában.

Együtt dolgozni egy rossz, vagy közepes tudással rendelkező ügynökséggel nem feltétlen móka és kacagás. Íme néhány jele annak, hogy Te is ilyen Google Ads ügynökséggel dolgozol jelenleg, vagy dolgoztál korábban:

Nem következetesek és transzparensek. Ez vonatkozik a munkadíjukra és a munkájukra egyaránt.

Egyáltalán nem támogatjuk azt, hogy minden folyamatot és változtatást vezessen egy ügynökség, ugyanis ez többnyire felesleges adminisztráció az ügyfelek számára, és jelentősen megköti az ügynökség kezét. Ugyanakkor időnként (negyedévente vagy akár havonta) mindenképp tudnod kell arról, hogy milyen folyamatok történnek éppen, merre halad a fiók és működik-e egyáltalán.

Nincs stratégiájuk és tervük. Ez egy nagyon kritikus pont, a legtöbb Google Ads ügynökség átfogó stratégia és tervezés nélkül kezeli a fiókokat.

A terv lehet akár az is, hogy a meglévő fiókot bővítik és karbantartják, szóval nem feltétlen kell világmegváltó dolgokra gondolni, de mindenképp kell, hogy legyen valamilyen irány meghatározva. Ha ez nálad hiányzik és még nem szeretnél váltani, akkor kérd meg az ügynökséged, hogy vezessenek be negyedéves tervezeséi folyamatokat. Ezzel az átláthatóságon is sokat tudsz javítani.

Egy bizonyos teljesítménnyel megelégszenek és nem fejlesztik tovább a fiókot. Ez a bejegyzés nem elsődlegesen a a saját ügynökségünk promóciája, viszont a fenti listából az évek során mi is elkövettünk hibákat, ugyanakkor sok időt fordítottunk abba, hogy ezeket javítsuk és megoldásokat találjunk rájuk.  

Az egyik legfontosabb felfedezés, hogy olyan felfogással kezdtünk el dolgozni, ahol rendben van challengelni, vagy akár megváltoztatni az ügyfél céljait, a nagyobb képet figyelembe véve.

Például, előfordult az az eset, hogy az egyik ecommerce ügyfelünknek konstans 20x-os megtérüléssel (ROAS) futottak a kampányai hónapokon keresztül, viszont ahogy közeledtünk a termékeik szezonalitásának végéhez ez az érték lecsökkent 12x-es alá. A forgalom és bevétel volumene viszont alig változott.

A legtöbb Google Ads ügynökség ebben az esetben elkezdene csökkenteni az ajánlatokon, hogy helyre billentse a ROAS értéket, mi proaktívan rákérdeztünk, hogy megfelel-e nekik a 12x-es megtérülés a szezonon kívüli időszakban, ha képesek vagyunk így is szignifikáns bevételt generálni.

A válasz az volt, hogy persze, csináljuk!

De ez nem mindig van így, sokszor kapunk nemleges választ az ilyen típusú kérdésekre, a lényeg a fentiekben a proaktivitás és a lehetőségek keresése.

Nem célja az ügynökségnek a növekedésed. Nehéz együtt dolgozni egy olyan ügynökséggel amelynek nem célja a növekedés biztosítása. A legtöbb ügynökségnek fix folyamatai vannak, amikben ha változtatást kérsz akkor elveszik az eddigi hatékonyságukt.

Előnyei a Google Ads ügynökséggel való közös munkának

Eddig Átmentünk a legrosszabb eseteken, most pedig jöjjön végre az, hogy milyen előnyei származhatnak, ha a megfelelő ügynökséggel kezdesz el dolgozni:

Több fiókot kezelnek egyszerre, ami azt jelenti, hogy a trendeket, hibákat gyorsan tudják azonosítani.

Ez talán az egyik legfontosabb előny, fiókok közötti trendeket tudnak azonosítani és ezeket az adatokat felhasználni a teljes kép értelmezéséhez.

Még véletlenül sem arra gondolunk, hogy “Ez a kulcsszó tök jó A fiókban, tegyük be a B-be”. 

Mi arról beszélünk, hogy:

Luxus márkáknál, ha a hirdetésekben szerepel az eladási ár akkor a forgalom valamivel csökkeni fog, ugyanakkor a konverziós arány és az átlagos kosárérték nagyon megnő (kvalifikáljuk a felhasználókat).

Azoknál az üzleteknél ahol nagy értékű termékek vannak többségben, figyelni kell a napi és heti bevétel fluktuációra. 

A megfelelő Google Ads ügynökségnek van tapasztalata, és minden bizonnyal már találkozott azzal a kihívással ami elé Te szeretnéd állítani őt

Ez elég egyszerű lesz, sok mindent láttunk az évek során, ez azt jelenti számodra, hogy egyből a legjobb megoldást tudjuk nyújtani, nincsenek teszt időszakok vagy mellé fogások. 

Jobb Teljesítmény

Egyértelmű!

Tanácsadó és nem végrehajtó

A megfelelő Google Ads ügynökség nem végrehajtó szerepkörben működik. Folyamatosan innovál és fejleszt, keresi a lehetőségeket és átvesz az ügyfeleitől olyan folyamatokat, amik hozzátartoznak. Erre az egyik ékes példa a stratégia készítés.

Hogyan fogod tudod megkülönböztetni a számodra megfelelő ügynökséget a kóklerektől

Hát, erről elég sokat lehetne írni, de igyekeztünk egyszerűre venni:

Hívd fel az oldalon megadott referenciákat

Az egyik legegyszerűbb, és leghatékonyabb módja az ügynökség ellenőrzésének. Sok esetben előfordulnak a weboldalon kint “felejtett” referenciák, amik már nem aktuálisak mert megszakadt a munka az ügyfél és ügynökség között. Ha pedig még tart az együttműködés akkor gyorsan kifog derülni, hogy Te magad mire számíthatsz majd a jövőben.

Találkozz PONTOSAN! azzal a PPC Specialistával aki a kampányokat fogja kezelni

Nagyon gyakran előfordul, hogy egy ügynökségi kiválasztási folyamatban nem az a PPC specialista vesz részt, aki majd a kampányokon fog dolgozni, hanem a vezetők és/vagy értékesítők. Az is nagyon gyakori, hogy a kiválasztás lezárultáig egy Senior vagy Team Lead szintű ember vesz részt a projektben, majd a fiókod tényleges kezelését már egy Junior specialista fogja csinálni, ami egyáltalán nem jó dolog.

Készítess stratégiát az ügynökséggel, és készülj arra, hogy ezért fizetni kell

Stratégia nélkül nincs semmi! Az irányelvek, lehetőségek felfedezésének kihagyása, az ügynökség koncepciójának kialakítása a folyamat elején óriási hiba. 

Ezeket fedi le a stratégiai tervezés, ami még a tényleges menedzsment előtt kell, hogy történjen (bizonyos esetekben lehet párhuzamosan, de az előbbi a jobb forgatókönyv). Készülj arra, hogy ez bizony idő igényes folyamat az ügynökség részéről, és a Te részedről is, ugyanis ha megfelelő Google Ads ügynökséget választasz akkor itt fognak rengeteg kérdéssel/kéréssel bombázni a vállalkozásoddal, céljaiddal és terveiddel kapcsolatban.

Arra is fel kell készülnöd, hogy a specializált és magas szaktudással rendelkező ügynökségek ezért pénzt fognak kérni, nem is keveset, ugyanis a tudásuk és idejük legjavát fogják most a Te vállalkozásodba fektetni.



Related Post

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük