Google Ads Alapok #2 – Hirdetések, Bővítmények és Minőségi Mutató

Table of Contents

A Google Ads alapok első részében bemutattuk a fiók struktúra alapvető felépítését, kampány és hirdetéscsoport beállításokat valamint kulcsszó egyezési típusokat. Ebben a részben, a hirdetésekhez és hirdetésbővítményekhez szedtük össze a legfontosabb információkat

Google Ads Hirdetések

A hirdetések 1-1 hirdetéscsoporton belül helyezkednek el mint a kulcsszavak. A keresési hirdetéseknél a legfontosabb dolog, hogy egyezzenek szövegezésben a kulcsszavak tematikájával. 

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy ha a hirdetéscsoportban “cipő” összetételű kulcsszavak vannak, akkor ha a hirdetés szövegében “bakancs” szerepel, alacsony pontszámú minőségi mutatót fog kapni a hirdetés, ami drágább kattintási költségekhez vezet. Ez a legfőbb oka annak, hogy tematika szerint szedjük szét a kulcsszavakat, így tudjuk biztosítani a rendszer számára a kulcsszó-hirdetésszöveg maximális relevanciáját.

A keresési kampányoknál két fajta hirdetés típust különböztetünk meg: 

  • Kiterjesztett Szöveges Hirdetés (Expanded Text Ad vagy ETA)
  • Adaptív Szöveges Hirdetés (Responsive Text Ad vagy RSA)

google-ads-hirdetések-típusok

Mi a különbség a két típus között? 

Az ETA szövegeknél mi adjuk meg a hirdetés egyes komponenseit (címsorok, leírások), amik fixen azon a helyen fognak megjelenni ahova mi megadtuk őket = maximális kontrollal rendelkezünk a hirdetéseink felett.

Az RSA hirdetéseknél pedig ezeket az elemeket (címsorok, leírások) a rendszer elkezdi kombinálni, magyarul keresi a legjobb variációkat és folyamatosan teszteli őket.

Az ökölszabálya a Google hirdetéseknek az, hogy minden egyes hirdetéscsoportban 2 ETA, és 1 RSA hirdetésnek kell szerepelni, így adja meg a maximális fiók optimalizálási pontszámot a rendszer erre a területre.

Hirdetés komponensek:

Minden hirdetés fix komponensekből tevődik össze, a nehezítés az, hogy ezeknek maximum karakterszámuk van, amit nem lehet túllépni:

  • Végső URL
  • Címsor 1 – maximum 30 karakter
  • Címsor 2 – maximum 30 karakter
  • Címsor 3 – maximum 30 karakter
  • Leírás 1 – maximum 90 karakter
  • Leírás 2- maximum 90 karakter
  • Útvonal 1 – maximum 15 karakter
  • Útvonal 2 – maximum 15 karakter

Címsorok

A címsorok a keresőben kék színű szövegként jelennek meg kiemelt betűkként, az egyes címsorokat egy függőleges vonal ( | ) választja el egymástól.

A hirdetések megjelenésénél az első 2 címsor az, ami 100%, hogy megjelenik, a 3. címsornál pedig a rendszer dönti el, hogy éppen megjeleníti-e vagy sem. Ez csak abból a szempontból fontos, hogy ne a 3. címsorba írjuk a legfontosabb attribútumokat, mert az nem biztos, hogy minden alkalommal ott lesz a megjelenített hirdetésünkben.

Érdemes általában a címsor szavakat nagybetűvel kezdeni (az Ads szövegeknél a legkevésbé fontos dolog a helyesírás), az általános tapasztalat az, hogy így jobb lesz az átkattintási arányuk.

hirdetés-példa

Útvonalak (Path-ok)

Ezek a végső URL kiegészítésére szolgálnak.

Elsősorban arra jók, hogy szintén relevanciát tudnak növelni, illetve sok weboldalnál előfordulnak nagyon hosszú és “csúnya” URL címek, melyek kategória azonosítókat vagy egyéb attribútumokat tartalmaznak:

https://www.decathlon.hu/edzoallvany-900-as-id_8503464.html

Az útvonalak megadásával a decathlon.hu utáni részt tudjuk módosítani, és felhasználó baráttá alakítani, például így:

útvonal-példa

Leírások:

A leírások maximum 90 karakter hosszúak lehetnek, és maximum 1 db felkiáltójel szerepelhet bennük. A Google a kapitalizációt is figyeli, szóval a szavak nem lehetnek kizárólag nagybetűvel írva, hanem normális, olvasható mondatnak kell kinézniük. A leírásoknál is igaz, hogy az első 90 karakteres leírás jelenik meg 100%-ban, a másodikat a rendszer dönti el, hogy megjeleníti-e vagy sem a hirdetésünkben.

Hirdetésbővítmények

A bővítmények a hirdetésekkel együtt jelennek meg a keresőben, és azt a célt szolgálják, hogy plusz információkat/termék előnyöket tudjunk velük kommunikálni a versenytársakhoz képest. A bővítmények ezen felül a fiók optimalizálási pontszámába is beleszámítanak, minél több van beállítva, annál jobb a értéket kap a fiókunk.

Azt, hogy a megadott bővítmények közül a rendszer mikor melyiket jeleníti meg, az algoritmustól függ kizárólag, szóval sose lehetünk biztosak benne, hogy mindig mindent megfog jeleníteni. Az alábbi példában színessel bekeretezve láthatóak a Google Ads bővítmények.

bővítmények

Bővítmények típusai:

  • Belsőlink-bővítmény
  • Kiemelő bővítmény
  • Strukturált kódrészlet bővítmény
  • Hívásbővítmény
  • Helybővítmény
  • Árbővítmény
  • Alkalmazás bővítmény
  • Promóciós bővítmény

A bővítményeket az Ads felületén, belül bal oldalon a Hirdetések és bővítmények menüpont alatt lehet elérni, és a kék + jellel lehet újat létrehozni.

bővítmények-létrehozása

Belsőlink-bővítmény (Sitelink extension)

Ez a bővítmény közvetlenül a hirdetések alatt jelenik meg, és azt a célt szolgálja, hogy a hirdetésben megadott URL címen más kapcsolódó tartalomra is el tudjanak jutni a felhasználók rögtön a keresőből. Maximum 4 db jeleníthető meg egyszerre, de ennél többet is meg lehet adni.

belsőlink-bővítmény

A bővítmény létrehozásához a varázsló a következőképpen működik:

belsőlink-bővítmény-létrehozása

Először ki kell választani, hogy milyen szintű legyen a hozzárendelés, ez lehet fiók, kampány vagy hirdetéscsoport szintű. Érdemes mindig hirdetéscsoport szinten megadni őket, eddigi tapasztalatok alapján így többször jeleníti meg őket a rendszer.

A belsőlink a szöveges hirdetésekhez hasonlóan 2 részből áll, van egy címsor (belső link szövege) és 2 leírás hozzá. Karakterszámok:

  • Címsor: maximum 25 karakter
  • Leírás 1. Sora: maximum 35 karakter
  • Leírás 2. Sora: maximum 35 karakter
  • Végső URL

Kiemelő bővítmény (Callout extension)

A kiemelő bővítmények, a normál hirdetésszöveg 2. leírása után jelennek meg, rövid pár szavas “kiemelések” általában a termék előnyökről, extra szolgáltatásokról.

kiemelő-bővítmények

Szintén hirdetéscsoport szintű hozzárendelés a javasolt, a maximális karakterszám 25.

Strukturált kódrészlet bővítmény (Structured snippet extension)

Ennek a bővítménynek a szerepe nagyon hasonló a kiemelő bővítményhez, és ugyan ott is jelenik meg a hirdetésekben. A különbség annyi a kettő között, hogy itt előre megadott kategóriák közül tudunk választani:

kiemelő-bővítmény-létrehozása

Akkor érdemes használni, ha passzol az ügyfél profilja a fenti kategóriák valamelyikébe, a maximális karakterszám 25.

Hívásbővítmény (Call Extension)

Ez a vállalkozás telefonszámát jelenítni meg a közvetlenül a hirdetésekben. A hívásbővítmény kattintható, ami azt jelenti, hogy ha erre kattint a felhasználó mobil eszközről, akkor azonnal hívás indul a megadott telefonszámra. 

hívás-bővítmény

A hívásbővítményen keresztül indított hívásoknál az Ads képes riportálni felénk a hívást indító ügyfél szolgáltatóját (0630,0670 stb..), a hívás hosszát, illetve azt, hogy fogadott vagy elutasított volt-e a hívás.

Ez különösen olyan vállalkozásoknál fontos, akiknél inkább telefonon történik az egyeztetés/megkeresés (fogászat, bankok például), ugyanis itt a hívások adhatják a konverziók jelentős részét.

Helybővítmény (Location Extension)

A helybővítmény a hirdetés alatt, és Google Maps felületen is megjelenik, lehetővé teszi azt, hogy a felhasználók azonnal a megadott lokációra tudjanak navigációt indítani.

helybővítmény

A helybővítmény megadásához Google My Business fiókkal kell rendelkeznie a vállalkozásnak, ezt kell összekötni a Google Ads-el így tudja importálni a lokációs adatokat a rendszer. 

Árbővítmény (Price Extension)

Az árbővítmény még nem elérhető Magyarországon, külföldi valutákat lehet többnyire csak használni (USD,EUR). 

árbővítmény

Alkalmazás bővítmény (App Extension)

Applikációk népszerűsítésére szolgál, csak mobilon jelenik meg, és egyből Play vagy App Store-ba navigál róla a rendszer a letöltéshez:

alkalmazásbővítmény

Promóciós bővítmény (Promotion Extension)

A promóciós bővítmény adott, kedvezményes időszakok népszerűsítésére szolgál, ekkor nagyobb %-os vagy pénzbeli kedvezmény jár 1-1 termékre vagy termékcsoportra:

promóciós-bővítmény

Vannak előre beépített “alkalmak” mint például a Black Friday vagy Spring Sale.

Minőségi mutató

A minőségi mutató a hirdetések, kulcsszavak és céloldalak együttes minőségére vonatkozó becslés. Jobb minőségű hirdetésekkel alacsonyabb kattintási árak és magasabb átkattintási arány érhető el.

A minőségi mutató a jelentésben 1-től 10-ig terjedő skálán látható, és magában foglalja a várható átkattintási arányt, a hirdetésrelevanciát, valamint a céloldallal kapcsolatos élményt.

Minél inkább egyezik tartalmilag a kulcsszó, hirdetés és céloldal hármasa, annál valószínűbb, hogy magasabb minőségi mutatót kapunk a kulcsszavainkra.

Minél jobb a kulcsszavak minőségi mutatója, annál olcsóbbak lesznek a kattintások. A minőségi mutató rendkívül sok faktorból kalkulálódik, ezek közül 3-at tett elérhetővé a Google:

  • Hirdetésrelevancia: Mennyire relevánsak egymáshoz viszonyítva a kulcsszavak, hirdetések és a végső URL. 
    • Mikor jó? Ha cipő kulcsszóra cipős hirdetés szövegünk van és egy konkrét cipőre landoltatunk
  • Céloldallal kapcsolatos élmény: Erre vagyunk a legkevésbé hatással, ez magának a weboldalnak/landoló oldalnak a pontszáma. Az adott oldal tartalmából, betöltési idejéből, kódjából és még rengeteg más dologból kalkulálódik.
  • Várható átkattintási arány: A rendszernek minden egyes kulcsszóra vannak benchmark (átlagos, többi fiók által produkált) adatai. Az átkattintási arány (CTR) azt mutatja meg, hogy milyen arányban kattintják a hirdetéseinket. Magyarul ha van 100 megjelenésünk, és ebből csak 10x kattintottak a felhasználók akkor 10% az átkattintási arány. Ha a többi fiók benchmark adata fölött van a mi értékünk akkor erre jó pontszámot fogunk kapni, ha alatta akkor gyengébbet.

A minőségi mutató javításához elsősorban a hirdetés szövegeken keresztül vezet az út, ez az egyetlen elem amire közvetlen hatással tudunk lenni. Ha 1-1 kulcsszónak alacsony a minőségi mutatója akkor érdemes új szövegeket írni rájuk. 

Mi számít alacsonynak? A kulcsszavakat 1-10-ig pontozza a rendszer, 8 alatt már nem a legjobb a dolog. 5-7 között érdemes javítani a szövegeken, 5 alatt pedig el kell gondolkozni az adott kulcsszó vagy kulcsszavak leállításán.

Related Post

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük