Google Analytics 4: Konverzió mérés beállítása

Table of Contents

A megelőző cikkekben már végig vettük a Google Analytics 4 implementálást, és, hogy hogyan mérjünk eseményeket a Google Analytics 4 segítségével. Ezúttal pedig a konverziókra fogunkra fókuszálni.

Hogyan mérjünk eseményeket Google Analytics 4 segítségével

Mivel a konverzió mérés és az esemény mérés a GA4 esetében nagyon szorosan (elválaszthatatlanul) összefügg. Ha most kezdesz ismerkedni a GA4-el akkor mindenképp szükséged lesz az esemény mérések mélyebb megértésére, mivel a Google Analytics 4 teljes mértékben ezekre épül, eltérve a korábbi session alapú Universal Analyticstől.

Szóval nagyon röviden és egyszerűen, ha konverziókat szeretnél beállítani akkor ahhoz előbb az eseményeket kell beállítanod, és ezek közül kiválasztanod azokat a fontos műveleteket amiket konverzióként szeretnél azonosítani.

Ha az esemény mérések beállításában és megértésében segítségre van szükséged, akkor olvasd el az erről szóló korábbi bejegyzésünket!

Viszlát célok. Helló konverziók!

Azoknak akik korábban Universal Analyticset használtak biztosan ismerősek a “Célok” (vagy Goal-ok). A Universal Analytics esetében elsősorban ezek megadásával tudtunk konverziókat mérni. 

Ha a “thank you” oldalunkat szerettük volna konverziós célként megadni, akkor egy “Destination Goal-t” kellett létrehoznunk a Universal Analyticsben, ami gyakorlatilag az oldal betöltődéseket “számolta” nekünk.

Egy fontos különbség az UA és GA4 között, hogy míg az UA esetében maximum 20 célt tudunk beállítani / nézet, addig a GA4-nél ez a szám 30 db konverzió / tulajdon (property).

A konverzió mérés alapjaiban változik meg a GA4 érkezésével, ugyanis máshogyan kell beállítanunk őket mint ahogy azt megszoktuk a Universal Analytics esetében. Nincs többé destination, session-duration vagy pageview cél. 

A GA4 esetében minden az eseményekről szól, így a konverziók is. Alapvetően 2 beállítási lehetőségünk van, illetve ezeken felül vannak alapértelmezett események amiket a rendszer konverzióként azonosít.

Alapértelmezett Konverziók

Vannak olyan eseményeink, amiket ha mérünk GA4-ben akkor ezeket a rendszer alapértelmezetten konverzióként fogja kezelni:

  • First_open (mobil app)
  • App_store_subscription_convert (mobil app)
  • App_store_subscription_renew (mobil app)
  • In_app_purchase (mobil app)
  • Purchase (mobil app és website)

A GA4 felületén a “Conversion” menüre navigálunk, akkor alap esetben ezeket az eseményeket láthatjuk listázva, értelemszerűen csak akkor ha ezek valamelyike bekövetkezett a múltban. Ha csak weboldal mérésre használjuk a Google Analytics 4-et akkor mindössze 1 db “purchase” eventet fogunk látni.

Konverziók készítése Eseményekből

A beérkező eseményekből könnyen tudunk konverziókat készíteni, mindössze a “Mark as conversion” csúszkát kell bekapcsolni, és máris konverzióként fogja azonosítani a GA4 a megjelölt eseményt.

Egy másik megoldási mód lehet, ha egyből a “Conversions” menübe navigálunk és itt a “New Conversion Event” lehetőséget választjuk. Ilyenkor manuálisan betudjuk gépelni annak az eventnek a nevét, amit konverzióként szeretnénk használni.

4-ga4-eventek-conversions

Egyéni események létrehozása és konverzióként való jelölése

Gyakran előfordulhat olyan helyzet, hogy például csak 1-1 adott page_view-t szeretnénk konverziónak jelölni. Ebben az esetben először egy Custom Eventet kell létrehoznunk, majd követnünk a fentebb leírt folyamatot.

Példa: Van “Thank you” oldalad és ennek a betöltését szeretnéd konverzióként azonosítani. Ha a page_view eventet állítod be konverzióként, akkor minden oldalmegtekintést konverziónak fog mérni a rendszer. Hogyan lehet csak és kizárólag az számunkra fontos oldal betöltést konverzióként mérni?

Két megoldás is lehetséges: Az első, hogy erre egy külön eseményt küldesz be a GA4-nek egy egyedi elnevezéssel Google Tag Manageren keresztül. A második, hogy a beépített GA4 esemény létrehozás funkciót használod.

2-ga4-eventek-create-event

Ebben az esetben először az esemény nevét kell megadni, ez tetszőlegesen bármi lehet, arra figyelj, hogy biztosan azonosítható legyen az esemény nevéről a művelet amit mérni szeretnél vele.

Az esemény név megadása után a feltételeket kell beállítani, itt fogjuk megmondani a GA4-nek, hogy pontosan milyen műveletet szeretnénk azonosítani. A fenti “Thank You” példánál maradva, így nálam így néznek ki a feltételek:

  • event _name equals page_view
  • Page_location contains shop_order_send.php

3-ga4-eventek-matching-conditions

Ha ezzel megvagyunk akkor az azt jelenti, hogy létre hoztuk a szükséges eseményt a “Thank you” oldal mérésére, már csak annyi a teendőnk, hogy a fentiek szerint meg kell jelölnünk a létrehozott eseményt, hogy konverzióként azonosítsa őt a GA4.

Előfordulhat, hogy nem fogod azonnal látni a listázott eseményeket között az újonnan létrehozott eventet, ha nem akarod megvárni, hogy bekerüljön akkor a “Conversions” fül alatt manuálisan is ki tudod választani.

Note: Jó lenne azt mondani, hogy mindent magunktól írunk, de mi is tanulunk különböző forrásokból. A fenti cikk az Analyticsmania vonatkozó tartalmaiból merített ötletet, ha a fentieknél részletesebb beállításokra és guide-ra van szükséged akkor kattints ide!

 

Related Post